Az Alfa Romeo 33 Stradale az év új autója szavazás sztárja

Az Alfa Romeo 33 Stradale az év új autója szavazás sztárja

A szavazatok 44,5 százalékával a Quattroruote magazin olvasói az Alfa Romeo lenyűgöző szupersportkocsijának, a márka „kiáltványának” ítélték oda az „Álomautó” különdíjat.   

A mindössze harminchárom exkluzív – egytől egyig előre eladott – példányban készülő új kétüléses kupé a márka hagyatékát és jövőjét egybegyúrva a nemes olasz sporthagyományok legszebb jelképe.

Az új Alfa Romeo 33 Stradale diadalmaskodott a Quattroruote magazin 2000-ben alapított, és azóta minden évben megrendezett versenyén. Az exkluzív kétüléses modell elsöprő fölénnyel: a szavazatok 44,5 százalékát megszerezve nyerte el az „Álomautó” különdíjat, megerősítve annak az egyedi fejlesztésű modellnek a vonzerejét, amelyet a „merjünk álmodni” szemlélet hívott életre.

Az idén huszonötödik évét ünneplő, rangos szavazáson, ahol most az Alfa Romeo aratott győzelmet, 2022 óta három különdíjat is kiosztanak, méghozzá a Koncepciójárművek, Álomautók és Életstílus kategóriákban. A jelöltek mindig olyan sportautók vagy különkiadások, amelyek exkluzív jellegük miatt nem szállhatnak versenybe azért az „Év Új Autója” díjért, amelyet az Alfa Romeo számos alkalommal nyert már el olyan meghatározó típusaival, mint a 147 (2001), a MiTo (2009), a Giulietta (2011), a Giulia (2017), a Stelvio (2018) és a Tonale (2023).

A három különdíj-kategóriában a Quattroruote szerkesztői négy-négy modellt választanak ki, majd arra kérik az olvasóikat, hogy a magazin weboldalán, illetve közösségi csatornáin keresztül adják le ezekre szavazataikat. Az új Alfa Romeo 33 Stradale elsöprő győzelmet aratott, megelőzve három elismert nemzetközi gyártó szupersportkocsiját.

A mindössze 33 példányban készülő, exkluzív új 33 Stradale egyedi, különleges műalkotásként valósul meg, soha nem látott mértékben megvalósítva az ügyfelek egyedi elvárásait és elképzeléseit. Az Alfa Romeo új szupersportautója a Touring Superleggera karosszéria-építő műhellyel együttműködésben, speciális kézműves technikák alkalmazásával születik meg, a legmagasabb minőségi normákat követve, a legapróbb részletekbe menő, megszállott figyelemmel.

Célja, hogy egy legenda halhatatlan báját, és a létező legizgalmasabb vezetési élményt biztosítsa a rajongók azon, rendkívül szűk köre számára, akik az első pillanattól fogva hittek a projektben. Az új 33 Stradale abban a frissen létrehozott Alfa Romeo „Bottega” műhelyben született, ahol a márka tervezői, mérnökei és történészei először ültek le a potenciális ügyfelekkel, hogy aztán meglátásaikat meghallgatva, közösen alkossák meg az autót, pontosan úgy, ahogy egykor a Reneszánsz mesterei, majd az 1960-as évek legendás olasz karosszériaépítő műhelyeinek kézművesei is tették.

„Büszkén vesszük át ezt a rangos elismerést, amelyet a Quattroruote olvasói – egytől egyig vérbeli rajongók, az automobil nemzetközi világának kiváló szakértői – tüntették ki a új 33 Stradale kupét.” – mondta Raffaele Russo, az Alfa Romeo olaszországi igazgatója. „Hogy valóra válthassunk egy álmot, mindenekelőtt nagy adag bátorságra és egy csipetnyi egészséges őrültségre van szükség. Ugyanez a recept hívta életre az eredeti, 1967-es 33 Stradale modellt, amelyre sokan a mai napig minden idők egyik legszebb autójaként tekintenek. Az abban testet öltő merészség és jövőbe vetett hit keltette életre az új Alfa Romeo 33 Stradalét, a márka időtlen formai és menetdinamikai felkészültségét hirdető ’kiáltványt,’ amely kapcsolatot teremt a jelen és a jövő között.”

Felső