Új Quadrifoglio Super Sport limitált széria

Új Quadrifoglio Super Sport limitált széria
  • Az Alfa Romeo bemutatja az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio Super Sport modelleket: egy korlátozott darabszámban – 275 példány a Giulia, és 175 a Stelvio esetében – készülő, világszerte forgalomba kerülő, különleges kiadást.
  • A limitált széria a márka motorsport-történetének azon fontos mérföldköve előtt tiszteleg, amikor az Alfa Romeo 1928-ban először aratott győzelmet a Milla Miglia versenyen. Ezt a legendás hőstettet a 6C 1500 Super Sport hajtotta végre.
  • A limitált széria megalkotása során az Alfa Romeo Centro Stile az alkalomhoz méltó, forradalmi módon alkotta újra az ikonikus Quadrifoglio logót, amely 100 évet meghaladó története során most először kapott fekete hátteret.
  • A belső tér minden részlete a sportosságot hirdeti; a tervezők első ízben alkalmazták az új, piros kidolgozású, 3D szénszálas felületeket. Az első fejtámaszokat pirossal hímzett logó, valamint fekete sorszámozás díszíti, igazolva, hogy az autó ennek az exkluzív sorozatnak a tagja.
  • A műszaki kifinomultság és a technológia legmagasabb szintű megnyilvánulása: az utolérhetetlen vezetési élményről 520 lóerős csúcsteljesítményű 2,9 literes V6-os motor, valamint mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik.
  • A semmihez sem hasonlítható, vezetőközpontú menetdinamikai jellemzők mindkét modell szegmensében mértékadónak számítanak, köszönhetően a tökéletesen kiegyensúlyozott tömegnek, a kategóriaelső dinamizmusnak és könnyedségnek, valamint a rendkívül közvetlen kormányzásnak.

Az Alfa Romeo bemutatja az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio Super Sport limitált kiadású modelleket, amelyek új fejezetet nyitnak a nemes olasz sportosság ezen jelképének emlékezetes történetében, amely 1923-ban vette kezdetét: az Alfa Romeo azóta törekszik folyamatosan a közúti és versenyautók technológiai tökéletesítésére.

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio Super Sport szigorúan korlátozott darabszámban – a Giulia 275, a Stelvio 175 példányban – készül az Alfa Romeo globális piacaira. Összesen tehát 450 autó áll majd rendelkezésre, egytől egyig tökéletes képviselői annak az ikonikus sportosságnak, műszaki letisztultságnak és technológiai tartalomnak, ami a vezethetőség és a tömeg/teljesítmény arány terén mindig is kategóriájuk abszolút csúcsára pozícionálta ezt a két típust, amelyek ezáltal egyedülálló, közvetlen, magával ragadó vezetési élményt nyújtanak, mint minden hamisítatlan Alfa Romeo.

Tisztelgés az Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport és annak 1928-as Mille Miglián aratott, legendás győzelme előtt

Miután az RL előkelő helyezést ért el a „világ legszebb autóversenyének” titulált Mille Miglia legelső kiadásán, 1928-ban már a 6C 1500 Super Sport (Mille Miglia Speciale) állt itt rajthoz, volánjánál Giuseppe Camparival és Giulio Ramponival, akik uralták a március 31. és április 1. között megrendezett versenyt. A maratoni, 1621 kilométeres futam végén a 82 indulóból csupán 40-en értek célba, a mezőny élén pedig az áramvonalas Zagato spider száguldott: 19 óra 14 perc és 5 másodperc alatt teljesítette a távot, átlagsebessége elérte a 84,128 km/órát! Az Alfa Romeo legelső győzelmét tíz további első helyezés követte a Mille Miglia következő kiadásain: ezt a teljesítményt soha senki nem tudta túlszárnyalni! A Mille Miglián elért elsőség egyben annak az új 6C 1500-asnak is a legelső jelentős győzelme volt, amelyre ma a Vittorio Jano által tervezett, új generációs Alfa Romeo modellek előfutáraként emlékezünk.

Az Alfa Romeo Centro Stile újraértelmezi a Quadrifoglio emblémát

Hogy teljesen egyedivé és utánozhatatlanná tegyék ezt a limitált sorozatot, és megünnepeljék a márka és a motorsport közötti, elszakíthatatlan kapcsolatot, az Alfa Romeo Centro Stile munkatársai újraértelmezték a Quadrifogliót: a szimbólumot, amely emberemlékezet óta a mindenkori modellkínálat legnagyobb teljesítményű képviselőit azonosítja. A Quadrifoglio több mint 100 éves története során első ízben a zöld négylevelű lóherét keretező háromszög háttere a hagyományos fehérről feketére váltott: a sötét tónus még merészebb, még masszívabb arculatot kölcsönöz az ikonikus emblémának. A Quadrifoglio logó tavaly ünnepelte századik születésnapját, és ebből az alkalomból arany szegélyt kapott, amelyen feltüntették azokat a dátumokat (1923 – 2023), amelyek meghatározták a sport, a teljesítmény és az autóversenyzés iránti, szenvedélyes rajongás évszázadát.

A Quadrifoglio „Super Sport” limitált széria jellemzői

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio Super Sport modelleket a közúti és versenyautók tökéletesítésére irányuló, évszázados törekvés hívta életre. A 2,9 literes V6-os motor teljesítménye 520 lóerő; a hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet enged.

A hangsúlyozottan sportos külső megjelenés erőtől duzzadó személyiségről tanúskodik. Ennek fontos eszköze az új, fekete hátterű Quadrifoglio logó, valamint a szénszálas kompozitok széles körű alkalmazása, a tetőlemeztől (csak Giulia, opciós) kezdve a hűtőmaszk V elemén át a külső visszapillantó tükrökig. A polírozott, ötlyukú sport keréktárcsák a Giulia esetében 19, a Stelviónál 21 colos méretben elérhetők, megjelenésüket új, különösen sportos fekete féknyergek teszik teljessé.

A limitált kiadású modellek háromrétegű Rosso Etna, Nero Vulcano metálfény, valamint Bianco Alfa (csak Giulia) színekben rendelhetők. A külső megjelenéshez hozzájárulnak a 3+3 osztású fényszórók, amelyek új, adaptív mátrix LED technológiájuk révén vakításmentes, a környezethez alkalmazkodó megvilágítást biztosítanak, és ezáltal minden helyzetben optimális fényviszonyokat teremtenek. Mindez energiát takarít meg, nagymértékben javítja a modellek biztonságát, és csökkenti a szem terhelését.

Hasonlóan sportos hangulatot keltenek a belső terek. Vadonatúj stíluselemként jelenik meg a 3D hatású, piros szénszálas kompozit, amely a műszerfalat, a padlókonzolt és az ajtópaneleket díszíti. Az első fejtámaszokat pirossal hímzett „Super Sport” logó, valamint a jármű feketével hímzett sorszáma díszíti, jelezve, hogy egy exkluzív, limitált széria példányairól van szó. A kormánykerék bőr és Alcantara borítást kapott, fekete öltésekkel és szénszálas betétekkel.

A kategóriaelső menetdinamikához a meglepően csekély tömeg is hozzájárul, köszönhetően az olyan ultra könnyű anyagok alkalmazásának, mint az alumínium (motorblokk) vagy a szénszál-erősítésű kompozitok (kardántengely, motorházfedél, hátsó szárny és oldalsó kötények.) A Giulia esetében a szénszálas első splitter aktív áramlástani szerepet tölt be: az idom szabályozza a jármű fenéklemeze alatti légáramlást, ezzel fokozva a gépkocsi stabilitását és javítva annak menetteljesítményeit. Végül, de nem utolsósorban az Akrapovič kipufogórendszer összetéveszthetetlen hangzást biztosít a szériának.

Az autók minden jellemzője az Alfa Romeo megkülönböztető jegyének számító vezetési élményt szolgálja, az exkluzív megjelenéstől kezdve a menetdinamikán át a technológiáig. A tradicionális „canocchiale” műszerfal meghatározó eleme a teljesen digitális 12,3 colos TFT kijelző, amelyen keresztül a jármű adatai és a a vezetéstámogató rendszerek beállításai is hozzáférhetők. Az Alfa Romeo modellpalettájának más tagjairól ismert, választható kijelző grafikák (futurisztikus, minimál és retró) mellett a Quadrifoglio modelleken az exkluzív Race (verseny) konfiguráció is rendelkezésre áll.

Ez a motorsport ihletésű látványterv a kijelző központi részén jeleníti meg az összes olyan, létfontosságú információt, amelyre a szenvedélyes vezetéshez minden pilótának szüksége van: a fordulatszámmérőtől kezdve a sebességmérőn át a kézi kapcsolásokat segítő váltófényekig. Az elrendezés testre szabható: a kijelzőcsoport szélső sávjain további – például a pillanatnyi menetdinamikára vonatkozó – információk jeleníthetők meg.

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio Super Sport modellek lendületesen, ösztönösen állítható kezelőfelületén minden funkció karnyújtásnyira elérhető. Az infotainment rendszer a különböző tartalmak mellett az „Alfa Connect” szolgáltatásokat is biztosítja, amelyek hasznos biztonsági és kényelmi menüpontok széles skáláját kínálják.

6C 1500 Super Sport

Egy nappal azt követően, hogy a Tipo P2 volánja mögött világbajnoki címet szerzett, Vittorio Jano bemutatta a 6C 1500 modellt, amely a közepes lökettérfogatú motorral szerelt, ragyogó menetdinamikájú, új közúti autó iránti igényt volt hivatott kielégíteni. Az új modell alvázát és futóművét az 1925-ös Párizsi Autószalonon, NR („Nicola Romeo”) kódnéven mutatták be. A 44 lóerős, 1487 köbcentiméteres soros hathengeres motorral szerelt, új autó sorozatgyártásával azonban egészen 1927-ig kellett várni.

Amint megjelent, egy csapásra sikeressé vált a piacon éppúgy, mint a versenypályákon. Egyre-másra érkeztek a továbbfejlesztett, még nagyobb teljesítményű változatok, köztük a csúcsmodell Super Sport, amely kompresszorának és kettős felülfekvő vezérműtengelyének köszönhetően 84 lóerő csúcsteljesítményt és 155 km/óra sebességet ért el.

Az Alfa Romeo 1928-ban három autót nevezett a Mille Miglia második kiadására. Az autókat Bruno Presenti, Attilio Marinoni, Giovan Battista Guidotti és természetesen Giuseppe Campari vezették. Utóbbi Giulio Ramponival osztozott azon a 6C 1500-ason, amelyen az MMS („Mille Miglia Speciale”) rövidítés jelezte, hogy Vittorio Jano által tuningolt, optimalizált tömegeloszlású kivitelről van szó. A futam első felében az Alfa Romeo maga mögött hagyta a Bugatti három gyári autóját, amelyeket Gastone Brilli-Peri, Pietro Bordino és Tazio Nuvolari vezettek.

A római ellenőrző állomáson már a Campari/Ramponi páros állt az élen, és elsőségüket a Brescia-i célig meg is őrizték. A győztes duó átlagsebessége elérte a 84,128 km/órát. 1927 és 1929 között a motorsportban elért sikereken túl a 6C 1500 különböző kivitelei az Alfa Romeo eladásaiban is remekül teljesítettek: összesen 1064 példányban talált gazdára az autó, ami a kor mércéje szerint kifejezetten sikeres eredménynek számított.

Felső